გაკვეთილის გეგმები


გაკვეთილის გეგმა

მასწავლებლის სახელი, გვარი: მაია გოცირიძე

საგანი :ისტ-ი

სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი საფეხური/მეხუთე კლასი

მოსწავლეთა რაოდენობა: 12

თემა:კომპიუტერის აგებულება, ინფორმაციის  დამუშავება

გაკვეთილის მიზანი: ისტ საშუალებების ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება. გაიაზრებს კლავიატურაზე კლავიშების განლაგებას, მათ ფუნქციებს და ეფექტიანად გამოიყენებს კლავიატურას, აცნობიერებს, უსაფრთხოდ და სწორად იყენებს ინფორმაციის შესანახ საშუალებებს და მათი მიერთების ან/და ჩადების ადგილებს, ეფექტიანად იყენებს თაგვს (მაგალითად: თაგვის კურსორის გადაადგილება სასურველ ადგილას, ობიექტის გადათრევა თაგვის საშუალებით, დაწკაპუნება და ორმაგი დაწკაპუნება); ამოიცნობს ისტ საშუალებების კომპონენტებს და გაიაზრებს მათ დანიშნულებას (მაგალითად: კლავიატურა, მონიტორი, ეკრანი, თაგვი)

წინარე ცოდნა: მოსწავლეებმა იციან კომპიუტერის შემადგენელი ნაწილები.

გამოყენებული რესურსები: კომპიუტერი, პროექტორი, ფერადი ფურცლები, ფერადი მარკერი.

გაკვეთილის მსვლელობა 45წთ

#
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1

მასწავლებელი შეკითხვებით ამოწმებს განვლილ მასალას.
გონებრივი იერიში მასწავლებლის მიერ შექმნილი რესურსით
მთელ კლასთან
კომპიუტერი, პროექტორი
2წთ
2
აქტივობა 1
 * მოსწავლეები ეცნობიან გაკვეთილის მიზანს, შეფასების კრიტერიუმებს. აქტივობის აღწერა:
 * ვამოწმებ დასწრებას.
 * შევახსენებ გაკვეთილის თემას;



5წთ
3
აქტივობა 2
 * A ფაზა (გამოწვევა) - აქტივობის
კლასს ვყოფ 4 ჯგუფად. ჯგუფების დაყოფა ხდება შემთხვევითობის პრინციპით: 10-10 სტიკერზე ვწერ ერთიანს, ორიანს, სამიანს და ოთხიანს. (აქედან თითოეულიდან თითოს ახატია ვარსკვლავი), ვყრი ყუთში და თითოეული მოსწავლე იღებს სტიკერს. ვთხოვ მოსწავლეებს ვისაც შეხვდათ ერთანირი ბარათები დაჯგუფდნენ ერთად (ერთიანები ერთ ჯგუფში, 2-იანები მეორე ჯგუფში, 3-იანები - მესამე ჯგუფში და 4-იანები მეოთხე ჯგუფში)

ჯგუფური
ფერადი ფურცლები
ფერადი მარკერები
12წთ
4
ამის შემდეგ მაგიდაზე ვალაგებ 4 ფურცელს, თითოეულ ფურცელზე წერია ინფორმაცია კომპიუტერის მოწყობილობების შესახებ; მოწყობილობების დანიშნულების შესახებ; ინფორმაციის ცნების შესახებ;
კომპიუტერში წარმოდგენის შესახებ




5
აქტივობა 3 B ფაზა (შინაარსის რეალიზება)- ვთხოვ თითოეული ჯგუფიდან იმ მოსწავლეს, ვისაც შეხვდა ვარსკვლავიანი სტიკერი, გამოვიდეს და ისაუბროს მითითებულ საკითხზე და ა. შ. ჯგუფებიდან მოსწავლეები საუბრობენ და შესაბამისად ვახდენ ამ ყველაფრის დემონსტრირებას
დემონსტრირების მეთოდი
ჯგუფური მუშაობა
დიდი ზომის თაბახის ფურცლები (ფლიქჩარტები); ფერადი მარკერები; ფერადი სამაგრეები
15წთ
6
აქტივობა 4
 * C ფაზა-
 (გამთლიანება)- ვახდენ დავალების შეჯამებას, ვაწყობ დებრიფინგს: რა ვისწავლეთ, რაში გამოგვადგება ეს კომპეტენციები და ვაფასებ მოსწავლეებს. მოსწავლეები პერსონალურად პასუხობენ დასმულ შეკითხვებს: როგორ განმარტავთ, რას არის ინფორმაცია? როგორ ამუშავებს ინფორმაციას
კომპიუტერი? რა სახით წარმოიდგინება ინფორმაცია კომპიუტერში? პროექტორზე ვუჩვენებ სურათებს და ვთხოვ ამოიცნონ კომპიუტერის ძირითდი და არაძირითადი მოწყობილობები
დემონსტრირების მეთოდი
საერთი კლასი
ელექტრონული პრეზენტაცია,პროექტორი, კომპიუტერი
6წთ
7
მოსწავლეთა მოსაზრების მოსმენის შემდეგ ყურადღებას ვამახვილებ შეფასების კრიტერიუმებზე. ინდივიდუალურად ვურიგებ თვითშეფასების რუბრიკას. მოსწავლეები ავსებენ მას. მოსწავლეებთან ერთად განვიხილავ რა იყო მათთვის გასაგები/გაუგებარი და ვაკეთებ განმავითარებელ შეფასებას
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება
მთელ კლასთან და ინდივიდუალურად
თვითშეფასების რუბრიკა
5წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგი: 
1.       მოსწავლე უსაფრთხოდ და ეფექტიანად გამოიყენებს ისტ-ის საშუალებებს
2.       მოსწავლე გაიაზრებს კლავიატურაზე კლავიშების განლაგებას, მათ ფუნქციებს და ეფექტიანად იყენებს კლავიატურას.
3.       მოსწავლე უსაფრთხოდ და სწორად გამოიყენებს ინფორმაციის შესანახ საშუალებებს და მათი მიერთების ან/და ჩადების ადგილებს.
4.       მოსწავლე ეფექტიანად გამოიყენებს თაგვს (მაგალითად: თაგვის კურსორის გადაადგილება სასურველ ადგილას, ობიექტის გადათრევა თაგვის საშუალებით, დაწკაპუნება და ორმაგი დაწკაპუნება)
5.       მოსწავლე ამოიცნობს ისტ საშუალებების კომპონენტებს და გაიაზრებს მათ დანიშნულებას (მაგალითად: კლავიატურა, მონიტორი, ეკრანი, თაგვი)



შეფასება:

კრიტერიუმები
1-2 ქულა
3-5ქულა
6-8 ქულა
9-10ქულა
ინფორმაციის
ცნება
ვერ აყალიბებს ინფორმაციის ცნებას
უჭირს ინფორმაციის ცნების განმარტებ
განმარტავს ინფორმაციის ცნებას
სრულად განმარტავს ინფორმაციის ცნებას
ინფორმაციის
წარმოდგენა
კომპიუტერში
ვერ პასუხობს
უჭირს პასუხის გაცემა
ხსნის მოკლედ
სწორად ხსნის და ასაბუთებს
კომპიუტერის დანიშნულება, აგებულება
არ იცის
პასუხობს დახმარებით
განმარტავს, მაგრამ არასრულყოფილად
კარგად განმარტავს კომპიუტერის მოწყობილობების დანიშნულება
არაძირითადი
მოწყობილობები
არ იცის
ნაწილობრივ ასახელებს არაძირითად მოწყობილობებს
ასახელებს არაძირითად მოწყობილობებს
ასახელებს და განმარტავს თითოეულ მოწყობილობას


ხელმოწერა:                           /მ.გოცირიძე/



თარიღი:

No comments:

Post a Comment